Arus Perjalanan kita





Assalamualaikum W.B.T

Hari sebelum penulis melelapkan mata untuk tido penulis dapat rasakan ada sesuatu yang bermain main di kepala..banyak perkara yang harus di fikir dirancang dan di lakukan..

Esok segalanya kita akan lakukan apa sahaja yang kita rancang hari ini..

Penulis berharap semua bersiap sedia dengan apa sahaja yang bakal berlaku sama ada kita inginkan nya atau pun tidak...

Hari ini x sama dengan semalam malah adakalanya hari semalam jauh lebih baik dari hari ini..setiap insan selalu inginkan yang terbaik untuk diri masing..

Teringat satu kisah berlaku dalam hidup penulis." Pak cik memang bukan orang susah tp pakcikk bukan hidup senang,bagi pak cik ,pak cik pegang 3 benda ni utk pak cik beringat yang pak cik bukan orang senang, 1. Pak cik cuba buang perasaan dengki sesama insan,sebab pak cik tahu kalau pak cik dengki dngan hanya melihat tanpa usaha ,apa sahaja yang pak cik buat xkan berjaya..2. Pak cik cuba buang sifat berkira,sebab pak cik tau yang rezeki harta yang kita dapat bukan milik kita hakiki...3 pak cik cuba hormat kan orang yang lebih muda,tua atau sebaya dengan pak cik,sebab pakcik tau bila kita hormatkan orang harga diri kita akan lebih tinggi dan orang akan hormati lebih dari itu.."...

Teringat juga satu kisah Manager Production/Manufacturing Engineering dari Ingress technology Bukit Beruntung..satu hari penulis dengan sahabat ada buat temujanji dengan beliau pada hari jumaat,secara kebetulan suatu meeting tegempar diadakan pada waktu yang sama...oleh kerana "JANJI" yang di metrai, Manager tersebut meninggalkan meeting itu utk bertemu dengan penulis dan rakan,lantas dia pun berkata.." Sibuk mana pun saya,banyak mana pun kerja saya saya akan tetap penhi hajat kamu,bagi saya xdak istilah sibuk yang sebenarnya dalam hidup saya melainkan kesibukan saya di alam selepas hidup nanti bila saya akan menjawab apa sahaja dengan DIA." Penulis dan rakan terkejut dengan ekspresi Manager itu,dalam hati penulis,siapa lah kami hanya student yang tidak memberi apa pun kentungan pada syarikat,begitu zuhud nya manager tesebut dalam kesibukan pasti ada masa utk menunaikan janji yang telah dimetrai..

Berbalik kepada berita persatuan, hari ini penulis dengan saudara hazmer,dan saudara fazil pergi mencuci kereta di kedai kerana cuaca yang panas,tp tanpa di jangka hujan rahmat turun menyejukkan bumi ini yang kepanasan,penulis asalnya penulis agak berasa rugi kerana pasti kootor semula,tp setelah kita faham mengapa Allah memberi kita hujan, di kala kita kepanasan? sudah tentu jwapannya utk menyejukkan kita makhluk-NYA..Amin..

Teringat kisah saudara fazil yang di Utara, negeri sedang mengalami kemarau,beruntung lah kita yang masih menerima hujan ini.

menjelang hujung sem..banyak perkara harus di lakukan..bagi ahli ahli QAF™ semoga anda berjaya dalam apa jua yang anda lakukan.semoga apa yang berlaku ada manfaatnyya...

Selamat menyambut musim peperiksaan dan moga success selalu dalam kehidupan...

0 ulasan:

Catatan Terbaru Catatan Lama Laman utama

Go to HELL ISRAEL!!!!!

Blogger Template by Blogcrowds